Norveç hükümeti, eğitimde dijitalleşmenin olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla önemli bir karar aldı. Başbakan Jonas Gahr Stoere, düzenlediği basın toplantısında yapay zeka araçlarının çocukların eğitimde kritik aşamaları atlamasına neden olabileceğini ifade etti.
YENİ KURALLAR AĞUSTOS'TA DEVREYE GİRECEK
Başbakan, okullardaki önceliklerin çocuklara okuma, yazma ve temel matematik becerilerini kazandırmak olduğunu vurgulayarak, yeni kuralların ağustos ayının sonunda başlayacak eğitim-öğretim yılından itibaren geçerli olacağını duyurdu. Daha önce, akademik başarıyı artırmak ve sınıf içi disiplini sağlamak amacıyla akıllı telefon kullanımını yasaklamışlardı.
YAŞ GRUPLARINA GÖRE SINIRLAMALAR
Yeni düzenleme ile 6 ile 13 yaş arasındaki ilkokul ve ortaokul öğrencileri, genel bir kural olarak yapay zeka araçlarını kullanamayacak. 14 ile 16 yaş arasındaki lise öncesi öğrenciler ise bu teknolojiyi öğretmenlerinin gözetimi altında deneyimleyebilecek. Hükümet, 17-19 yaş grubundaki lise öğrencilerinin ise yapay zekayı uygun şekilde kullanmayı öğrenmesi gerektiğine inanıyor. Norveç ayrıca, dijitalleşme akımını tersine çevirmek için yeni bir yasa teklifi üzerinde çalışıyor. Bu düzenleme ile okullarda basılı kitap kullanımını artırmayı hedefliyor ve özel bir bütçe fonu oluşturulmasını öngörüyor. Hükümet, çocukların dijital cihazlarla geçirdiği süreyi azaltmak için 16 yaşından küçüklerin sosyal medya kullanımını yasaklamayı planlıyor.

