Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, aşırı sıcakların her yıl 500 bin kişinin hayatını kaybetmesine sebep olduğunu açıkladı.
AŞIRI SICAKLARIN TEHDİTİ
Ghebreyesus, DSÖ'nün haftalık basın toplantısında, aşırı sıcaklıkların iklim değişikliğinin en acil ve hızla büyüyen tehditlerinden biri olduğunu vurguladı. Özellikle Avrupa ve kuzey yarımküredeki ülkelerde etkili olan sıcak hava dalgalarının, yaşlılar, kronik rahatsızlıkları olanlar, çocuklar, hamile kadınlar ve dezavantajlı gruplar için büyük risk oluşturduğunu belirtti. "Her yıl yaklaşık yarım milyon insanın hayatını kaybetmesine neden olan bu ölümlerin çoğu önlenebilir," dedi.
ERKEN UYARI SİSTEMLERİ GEREKİYOR
Sıcak hava dalgalarının, toplu etkinliklerde ve spor müsabakalarında da sağlık tehlikesi yarattığını ifade eden Ghebreyesus, FIFA ile işbirliği yaparak farkındalığı artırmak ve güvenli içme suyu erişimini sağlamak amacıyla erken uyarı sistemleri kurulması gerektiğini vurguladı. DSÖ yetkilileri, bu yıl sıcaklığa bağlı ölümlerle ilgili veri olmadığını ancak ilerleyen günlerde istatistiklerin paylaşılacağını belirtti.
DÜNYA ÇAPINDA ENDİŞELER ARTIYOR
DSÖ, Avrupa'da sıcaklıkların küresel ortalamadan iki kat hızlı arttığını ifade etti. Ayrıca, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde Ebola salgınına karşı mücadelelerin arttığına dikkat çeken Ghebreyesus, sağlık sisteminin iyileşme sürecinin devam ettiğini vurguladı. Ancak, Ebola vakalarının hızla arttığını ve müdahalelerin hala zorluklarla karşılaştığını belirtti.

