İsrail'in aşırı sağcı Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir'in, göreve geldiği son bir yıl içinde Filistinlilere ait tam 5 bin 700 konutu yıktığı ve bu yıkımlardan 'gurur duyduğu' ortaya çıktı. Kanal 12 televizyonunun haberine göre, Ben-Gvir bu çarpıcı rakamı Tel Aviv'de katıldığı bir konferansta kendi ağzıyla dile getirdi.
'KANUNU UYGULAMAMAK İÇİN GEREKÇE YOK'
İşgal altındaki Batı Şeria'da Filistinlilerin 'yasa dışı inşaat' yaptığı iddiasını sıkça dile getiren Ben-Gvir, bu konudaki tavrını net bir şekilde ortaya koydu. Bakan, "Yasa dışı inşaat yapan hiç kimse için kanunun uygulanmaması adına bir gerekçe olmamalı," diyerek, yıkım operasyonlarının temelini oluşturan mantığı da sergilemiş oldu. Bu açıklama, uluslararası insan hakları raporlarında sıklıkla yer alan İsrail'in keyfi yıkım politikalarının bir itirafı niteliğinde.
BASKI VE ŞİDDET SÜRECEK
Ben-Gvir'in açıklamaları sadece geçmişteki yıkımlarla sınırlı kalmadı. Filistinlilere yönelik baskı ve şiddetin süreceği mesajını veren bakan, özellikle Bedevi topluluklarının evlerini yıkmaya devam edeceğini açıkça belirtti. Bu tehditkar söylem, uluslararası toplumun İsrail'in Filistinlilere yönelik sistematik baskı ve toprak gaspları konusundaki endişelerini daha da artırıyor. Zira Haziran ayında Filistin Bağımsız İnsan Hakları Komisyonu, 2023 sonundan bu yana 50 Filistinli topluluğun İsrail'in yerleşim politikaları ve askeri kısıtlamalar nedeniyle yerinden edildiğini duyurmuştu. Uluslararası Af Örgütü de benzer şekilde İsrail'in Batı Şeria'daki politikalarını eleştiren raporlar yayımlamıştı.

