ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Kuveyt'te gazetecilere yaptığı açıklamalarda İran ile yürütülen müzakerelere dair önemli bilgiler paylaştı. Rubio'ya göre, teknik heyetler 29 veya 30 Haziran'da İsviçre'de yeniden bir araya gelecek. Bu kritik görüşmelere ABD Dışişleri Bakanlığı ve Enerji Bakanlığı'ndan yetkililer de katılacak.
TAAHHÜTLER YERİNE GETİRİLMEZSE YAPTIRIMLAR KAPIDA
Rubio, İran'ın müzakerelerde verdiği taahhütlere uyması gerektiğinin altını çizdi. Aksi takdirde ABD Başkanı Donald Trump'ın yaptırımlar gibi çeşitli seçeneklere başvurabileceği uyarısında bulundu. Bakan Rubio, bölgedeki müttefiklerin güvenliğini tehlikeye atacak bir adım atmayacaklarını da sözlerine ekledi. Özellikle Hürmüz Boğazı'nın işletilmesine yönelik bir mekanizmaya uluslararası alanda karşı çıkılacağını belirtti. Rubio'nun bu açıklamaları, Körfez turu kapsamında BAE, Kuveyt ve Bahreyn'deki temasları sırasında geldi.
ORTAK KOMİTE KURULDU, YOL HARİTASI BELİRLENDİ
İran ve ABD arasındaki müzakerelerin ilk turu 21 Haziran'da İsviçre'de tamamlanmış, 14 maddelik mutabakat zaptının teknik detayları ele alınmıştı. Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğuyla yürütülen süreçte, tarafların mutabakat zaptının uygulanmasını denetlemek üzere üst düzey bir komite kurma konusunda anlaştığı bildirilmişti. Nihai bir anlaşmaya 60 gün içinde ulaşılması hedeflenen bir yol haritası üzerinde de uzlaşma sağlandığı kaydedildi. Bu gelişmeler, bölgedeki tansiyonu ve diplomatik hareketliliği artırıyor.

