İran Meclisi Başkanı Muhammad Bakır Galibaf ve Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Umman Sultanı Heysem bin Tarık ve Dışişleri Bakanı Badr Albusaidi ile başkent Maskat’ta önemli görüşmeler gerçekleştirdi.
ORTAK BİLDİRİ YAYINLANDI
Görüşmelerin ardından iki ülkenin Dışişleri Bakanlıkları ortak bir bildiri yayınladı. Bildiride, Umman'ın, ABD ile İran arasında imzalanan İslamabad Mutabakat Zaptı’na verdiği desteği yinelediği ve bu mutabakatın uygulanması için diyalog ve koordinasyonun sürdürülmesinin önemine vurgu yaptığı ifade edildi. Ayrıca İran ve Umman, Hürmüz Boğazı'na ilişkin uluslararası hukuka uygun olarak güvenli geçişe olan bağlılıklarını yeniden teyit etti.
İKİ ÜLKE ARASINDA İŞ BİRLİĞİ
Bildiride, Hürmüz Boğazı ile ilgili konuların görüşülmesi amacıyla iki dışişleri bakanlığı arasında ortak bir çalışma grubunun kurulmasına dair mutabık kalındığı belirtildi. Bu grubun, Hürmüz Boğazı’ndaki seyrüseferin yönetimi, sağlanacak hizmetler ve maliyetlerle ilgili uluslararası standartlara uygun anlaşmalar sağlaması hedefleniyor. Ayrıca, Hürmüz Boğazı'nın güvenli ve açık bir su yolu olarak korunması gerektiği vurgulandı. İran ve Umman, bölgedeki diğer kıyı devletleri ve ilgili taraflarla görüşmeler yapma konusunda da anlaşmaya vardıklarını belirtti. Her iki ülke, deniz güvenliğini, seyrüsefer özgürlüğünü ve bölgesel istikrarı teşvik etmek için iş birliğinin önemini bir kez daha vurguladı.

