Yahudi Haber Sendikası'nın (JNS) Uluslararası Politika Zirvesi'nde konuşan eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, 2021-2022 yılları arasında başbakanlık yaptığı dönemde İran'a yönelik çarpıcı bir itirafta bulundu.
İRAN'A YENİ TEKNOLOJİ TRANSFERİ
Bennett, İran'da internet erişimini sağlamak ve sosyal medya platformlarının açık kalmasını temin etmek amacıyla on binlerce Starlink internet uydu alıcısı satın aldıklarını ve bu cihazları ülkeye kaçak yollarla soktuklarını açıkladı. Bu durum, askeri ve siyasi stratejilerin bir parçası olarak değerlendiriliyor.
MEVCUT HÜKÜMETİ ELEŞTİRDİ
Bennett, Binyamin Netanyahu liderliğindeki mevcut hükümeti eleştirerek, “Maalesef mevcut basiretsiz İsrail hükümeti bu çalışmayı durdurdu. Protestolar patlak verdiğinde ise bu altyapı orada hazır değildi” dedi. Ayrıca, ABD-İsrail'in İran'a yönelik saldırıları sırasında bazı İran vatandaşlarının Starlink uydu cihazı bulundurdukları gerekçesiyle gözaltına alındığı bilgisi de dikkat çekti.

