Hantavirüs panik yarattı: Gemideki 6 yolcu Avustralya'da 3 hafta karantinada!

Avustralya Sağlık Bakanı Mark Butler, Arjantin'den yola çıkan ve üzerinde hantavirüs vakası tespit edilen gemideki 6 yolcunun ülkeye ulaştığını duyurdu. Butler, bu kişilerin, Kovid-19 salgını döneminde inşa edilen özel bir karantina tesisinde tam 3 hafta boyunca sıkı gözetim altında tutulacağını belirtti. Bu tedbir, virüsün yayılma riskini en aza indirmeyi amaçlıyor.

KARANTİNA SÜRECİ BAŞLADI

Butler'ın açıklamalarına göre, gemideki 5 Avustralya vatandaşı ve 1 Yeni Zelanda vatandaşı, Avustralya'ya ayak basmadan önce doktor kontrolünden geçirildi ve testleri negatif çıktı. Ancak karantina merkezinde daha kapsamlı sağlık taramalarından geçecekler. Bu durum, yetkililerin olası herhangi bir semptomu erken teşhis etme konusundaki kararlılığını gösteriyor.

HANTAVİRÜS TEHDİDİ VE UZMAN GÖRÜŞLERİ

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) daha önce, Arjantin'den yola çıkan ve 10 Mayıs'ta Kanarya Adaları'nda yolcuları tahliye edilen gemide hantavirüs vakalarında artış olabileceği ancak bir salgın riski görülmediği yönünde bir açıklama yapmıştı. Hantavirüsün genellikle kemirgenlerden bulaştığı, solunum yoluyla veya ısırıkla insana geçtiği ve ateş, kas ağrısı gibi belirtilerin yanı sıra ciddi durumlarda solunum yetmezliğine yol açabildiği biliniyor. Uzmanlar, hastalığın KKKA ve influenzayı taklit edebileceği konusunda uyarıyor.

Sitemizin daha işlevsel hale getirilmesi için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. Fikrini Söyle’yi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerez kullanımına ilişkin detaylı bilgilere çerez politikamız'dan ulaşabilirsiniz.