İsrail'in en yoğun havalimanı olan Ben Gurion, ABD askeri uçaklarının yoğun konuşlanması nedeniyle ciddi bir operasyonel ve mali krize sürüklendi. İsrail Havalimanları Otoritesi'nin açıklamalarına göre, İran'a yönelik olası operasyonlar için yakıt ikmal amacıyla kullanılan ABD ordusuna ait tanker uçakları, havalimanının kapasitesini üçte birine düşürdü. Bu durum, yalnızca son iki ayda 700 milyon şekel (yaklaşık 248 milyon dolar) zarara yol açtı.
OPERASYONEL KISITLAMALAR VE YOLCU RİSKİ
Havalimanları Otoritesi Genel Direktörü Şaron Kedmi, İsrail radyosuna verdiği demeçte, havalimanı faaliyetlerinin yaklaşık yüzde 70'inin ABD uçaklarının konuşlanması ve kaynakların bu yöne kaydırılması sebebiyle sekteye uğradığını belirtti. Kedmi, mevcut durumun havalimanını kapasite sınırına getirdiğini ve önümüzdeki günlerde bazı uçuşların iptal edileceği uyarısında bulundu. Yabancı havayolu şirketlerinin operasyonlarına normal şartlarda devam edemeyeceği, mevcut koşulların sürmesi halinde ise yaz sezonunda yaklaşık 3 milyon yolcunun uçuş iptalleriyle karşı karşıya kalabileceği öngörülüyor.
MİLYARLARCA DOLARLIK ZARAR UYARISI VE BELİRSİZLİK
Kedmi, havalimanında düzinelerce ABD tanker uçağının konuşlu olduğunu ve mali tablonun giderek ağırlaştığını vurguladı. Eğer bu durum devam ederse, zararın milyarlarca dolara ulaşabileceği konusunda ciddi bir uyarıda bulundu. Bu yıl için başlangıçta 18 milyon yolcu hedeflenirken, mevcut şartlar altında bu rakamın 15 milyonu geçmeyeceği tahmin ediliyor. ABD ordusunun havalimanındaki faaliyetlerinin ne zaman sona ereceğine dair net bir bilgi olmaması, süreci belirsizliğe sürüklerken, stratejik ortaklıkların ekonomik bedeli de gözler önüne serildi.

