Hürmüz Boğazı'nda gerilim: İran, ABD gemisini vurdu

İran Devrim Muhafızları Ordusu, Hürmüz Boğazı'nda ABD’ye ait ticari bir gemiyi seyir füzesiyle vurduğunu duyurdu.

TİCARİ GEMİ MSC SARİSKA V

Vurulan geminin Panama bayraklı MSC Sariska V konteyner gemisi olduğu belirtildi. Olay sonrası gemideki hasarın boyutu ve mürettebatın sağlık durumu hakkında henüz bir bilgi verilmedi. Bu durum, bölgedeki gerilimi daha da artırdı.

ULUSLARARASI TEPKİLER VE UYARILAR

Birleşik Krallık Deniz Ticaret Operasyonları (UKMTO), Irak’ın güneyindeki Umm Qasr limanının yaklaşık 40 deniz mili güneydoğusunda bir geminin vurulduğunu bildirmişti. Devrim Muhafızları, Hürmüz Boğazı için uyarıda bulunarak, bu bölgenin gergin bir duruma dönüşebileceğini ifade etti.

Sitemizin daha işlevsel hale getirilmesi için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. Fikrini Söyle’yi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerez kullanımına ilişkin detaylı bilgilere çerez politikamız'dan ulaşabilirsiniz.