Hamas ile İsrail arasındaki 2024 yılı esir takası sonrası hapishanelerden çıkarılarak Mısır'a gönderilen Filistinli esirlerin yaşadığı dram, sosyal medyada yankı buldu. 23 yıl boyunca tutulduğu hapishaneden çıktıktan sonra hükümetin özgürleştirilmiş esirlere sağlanan maaşları kesmesiyle büyük bir sefaletle yüzleşen esirlerden Nedim Avad, yaşadıklarını El-Cezire'ye anlattı.
HAPİSTEN ÇIKTILAR, SOKAKLARDA KALDI LAR
Avad, hükümetin kendisine tahsis ettiği aylık maaşın gecikmesi nedeniyle tam 15 gün sokaklarda yatmak zorunda kaldığını belirterek, başka ülkelerdeki pek çok eski esirin de kendisiyle aynı kaderi paylaştığını vurguladı. Bu durum, Filistin hükümetinin esirlere yönelik tutumunu ve sosyal destek politikalarının yetersizliğini gözler önüne seriyor.
HAMAS'TAN RAMALLAH HÜKÜMETİNE ÇAĞRI
Sosyal medyada yayılan görüntüler üzerine Hamas Hareketi harekete geçti. Ramallah hükümetini sert bir dille kınayan Hamas Sözcüsü Hazım Kasım, esirlere öncelik verilmesi çağrısında bulundu. Kasım, maaş kesintilerinin artarak sürdüğünü ve bunun esirlerin yaşadığı dramı daha da derinleştirdiğini ifade ederek, "Esirler, Filistin direnişinin sembolleridir. Bizim olduğu gibi hükümetin de önceliği esirler olmalı" dedi. Bu arada, İsrail'in Ofer Hapishanesi'nde kalan Filistinli genç İsmail Muhlis de, hapishanede gayriinsani şartlarda işkenceye maruz kaldıklarını ve her yaştan tutuklunun bulunduğunu aktardı.

