Dünyanın gözetim altında olması, insan davranışlarını iyileştirir mi?

Xprize Vakfı'nın kurucusu Peter Diamandis, son günlerde artan bir görüşle, küresel gözetimin iyi bir fikir olduğunu savundu. Bu hafta X platformunda yaptığı bir paylaşımda, "İnsanlar, gözetlendiklerinde daha iyi davranıyorlar" dedi.

RADİKAL ŞEFFAFLIK GELİYOR

Diamandis, Substack'te paylaştığı yazısında, "Büyük Birader ama iyi" diyerek, gelecekte herkesin her şeyi bilmesini sağlayacak bir sistemin geleceğini öngördü. "Dünya, evinizdeki kameralar, cebinizdeki telefonlar, otonom araçlar ve insansı robotlar ile sarılacak," diye ekledi.

ÖZEL HAYATIN SONU MU?

Diamandis’in bu açıklamaları, Oracle'ın kurucusu Larry Ellison'ın benzer bir ifadeyi dile getirmesinden iki yıl sonra geldi. Ellison, "Vatandaşlar en iyi davranışlarını sergileyecekler, çünkü her şey kaydediliyor ve rapor ediliyor" demişti. Diamandis, Will Marshall ile yaptığı bir podcast görüşmesinden sonra bu tür iddialarda bulunma gereği hissetti. Marshall, "Artık kimse saklanamayacak," diyerek, şeffaflık ve hesap verebilirlik konusunu gündeme getirdi. Ancak Diamandis'in gizliliği ortadan kaldırma isteği, bazı şehirlerin gözetim kameralarını kapatma girişimleriyle karşı karşıya kaldı. Bu durum, halkın gözetim teknolojisine karşı durduğunu açıkça gösteriyor. Diamandis, Substack yazısında, girişimcilere ve yöneticilere gizliliğin olmadığı bir dünyada nasıl yaşanacağına dair tavsiyelerde bulunuyor. Ancak bu tavsiyeler genellikle "iyi bir insan ol" üzerine yoğunlaşıyor. Bu, insanların haklı olarak neden böyle davranacakları sorusunu yanıtsız bırakıyor. Ayrıca, gözetim teknolojisinin kontrolünü elinde bulunduran büyük teknoloji şirketleri, "iyi" veya "dürüst" tanımlarını nasıl şekillendirecek? Bu sorular, Diamandis'in yazısında yeterince ele alınmamış durumda.

Sitemizin daha işlevsel hale getirilmesi için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. Fikrini Söyle’yi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerez kullanımına ilişkin detaylı bilgilere çerez politikamız'dan ulaşabilirsiniz.