Türkiye'de dijital platformlardaki anonim hesap dönemi sona eriyor. Yeni yasal düzenleme, sosyal medya platformlarının da onayıyla hayata geçiyor. Bu adımın temel amacı, dijital dünyada artan suçlar ve dezenformasyonla mücadele etmek olarak belirtiliyor.
GERÇEK KİMLİKLE VAR OLMA DÖNEMİ
Diyarbakır'da düzenlenen bir etkinlikte konuşan Adalet Bakanı Akın Gürlek, teknoloji devleriyle yapılan görüşmelerin tamamlandığını ve internet ortamında herkesin gerçek kimliğiyle yer alacağı yeni bir dönemin başladığını duyurdu. Bakan Gürlek, sosyal medyanın da tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi belirli bir hukuki çerçeveye ve kurallara sahip olması gerektiğini vurguladı. Sahte hesaplar üzerinden olayların çarpıtıldığına ve sosyal medyada adeta paralel bir yargı sistemi kurulduğuna dikkat çeken Bakan, bu sorunun çözümü için sosyal medya kimlik zorunluluğunun şart olduğunu ifade etti.
YENİ DÜZENLEME VE GEÇİŞ SÜRECİ
Yeni düzenlemeye göre, sosyal ağlara üye olmak isteyen kullanıcılar, hesap açabilmek için resmi kimlik bilgilerini ibraz etmek zorunda kalacak. Küresel sosyal medya şirketleri de bu radikal adıma onay verdi. Hazırlanan yasa tasarısı kısa süre içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunulacak. Tasarının yasalaşmasının ardından, hem platformlar hem de kullanıcılar için üç aylık bir adaptasyon süreci başlayacak. Bu süre zarfında kimlik doğrulaması yapmayan ve gerçek bir kişiye dayanmayan tüm sahte ve bot hesaplar platformlar tarafından otomatik olarak kapatılacak. Üç ayın sonunda ise sosyal medyaya yalnızca gerçek kimliğini doğrulayan kullanıcılar erişebilecek.
