Norveç, ilkokullarda yapay zeka kullanımını yasaklıyor

Norveç hükümeti, dijitalleşmenin eğitim üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla önemli bir karar aldı. Başbakan Jonas Gahr Stoere, yapay zeka araçlarının çocukların eğitimdeki kritik aşamaları atlama riski taşıdığını ifade etti. Başbakan, okullardaki önceliğin çocuklara okuma, yazma ve temel matematik becerilerini kazandırmak olduğunu vurgulayarak, yeni kuralların ağustos ayının sonunda başlayacak yeni eğitim-öğretim yılından itibaren yürürlüğe gireceğini duyurdu.

YAŞ GRUPLARINA GÖRE KISITLAMALAR

Yeni düzenlemeye göre, 6 ile 13 yaş arasındaki ilkokul ve ortaokul öğrencileri, genel bir kural olarak yapay zeka araçlarını kullanamayacak. Ancak 14 ile 16 yaş arasındaki lise öncesi öğrenciler, bu teknolojileri yalnızca öğretmenlerinin sıkı gözetimi altında ve dikkatli bir şekilde deneyimleyebilecek. Hükümet, 17-19 yaş grubundaki lise öğrencilerinin yapay zekayı uygun bir şekilde kullanmayı öğrenmesi gerektiğini düşünerek, bu yaş grubunun yükseköğretime ve iş hayatına hazırlanmasını hedefliyor.

DİJİTALLEŞMEDEN GELEN DÖNÜŞÜM

Norveç, 1990'larda bilgisayar kullanımına, 2010'lu yıllarda ise tablet kullanımına başlamıştı. Ancak yapay zeka kısıtlamasıyla birlikte, hükümet geleneksel eğitim modeline dönüşü destekleyecek yeni bir yasa teklifi hazırlıyor. Yeni düzenleme, okullarda basılı kitap kullanımını artırmak amacıyla özel bir bütçe fonu oluşturulmasını da öngörüyor. Ayrıca, hükümet 16 yaşından küçüklerin sosyal medya kullanımını yasaklama planlarını da gündeme taşıdı.

Sitemizin daha işlevsel hale getirilmesi için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. Fikrini Söyle’yi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerez kullanımına ilişkin detaylı bilgilere çerez politikamız'dan ulaşabilirsiniz.