İsviçre'de barış zirvesi: ABD ve İran masaya oturdu

ABD ve İran heyetleri, yaklaşık dört aydır devam eden çatışmaları sona erdirmek amacıyla İsviçre'nin Buergenstock kentinde kritik bir barış zirvesinde bir araya geldi.

Ateşkesin ardından başlayan görüşmeler

Pakistan ve Katar'ın arabuluculuğunda yürütülen bu görüşmeler, tarafların geçtiğimiz hafta üzerinde uzlaştığı 60 günlük ateşkesin ardından başladı. Zirveye ABD, İran, Pakistan ve Katar'dan üst düzey temsilciler katılıyor. İran heyeti başmüzakerecisi Muhammed Bakır Galibaf liderliğinde, Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi ile güvenlik, merkez bankası ve enerji bürokrasisinden üst düzey isimleri içeriyor. ABD heyetinde ise Başkan Yardımcısı JD Vance'in yanı sıra özel temsilci Steve Witkoff ve Jared Kushner yer almakta.

Görüşmelerin ana gündemi

Taraflar, geçici ateşkesi kalıcı bir barış anlaşmasına dönüştürmeyi hedeflerken, görüşmelerde Lübnan'daki ateşkes, İran'ın dondurulmuş mal varlıkları, Hürmüz Boğazı'nın durumu ve nükleer mesele ana konuları oluşturuyor. İran Petrol Bakanı Muhsin Paknejad, anlaşmanın kalıcı hale gelmesi durumunda ülkesinin enerji sektöründe büyük yatırım fırsatları sunabileceğini vurguladı. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, müzakerelerin ilk turunun amacının

Sitemizin daha işlevsel hale getirilmesi için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. Fikrini Söyle’yi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerez kullanımına ilişkin detaylı bilgilere çerez politikamız'dan ulaşabilirsiniz.