17 Haziran'da ABD ile İran arasında varılan ve Hürmüz Boğazı'nın yeniden trafiğe açılmasını sağlayan anlaşma, ne yazık ki beklenen kalıcı huzuru getirmedi. Dün gece saatlerinde boğazda çatışmaların yeniden başladığı bildirildi. ABD Başkanı Donald Trump, "İran, Hürmüz Boğazı’ndan geçiş yapan gemilere en az 4 kamikaze insansız hava aracı (İHA) fırlattı. Bu, ateşkes anlaşmamızın aptalca bir ihlalidir" diyerek durumu sert bir dille kınadı.
ABD KARŞILIK VERDİ: İRAN HEDEFLERİ VURULDU
Trump'ın bu açıklamasının hemen ardından, ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) tarafından yapılan duyuruda, ABD'ye ait savaş uçaklarının İran'ın füze ve insansız hava aracı (İHA) depolama alanları ile kıyı radar tesislerini hedef aldığı belirtildi. CENTCOM, bu saldırıların İran'ın boğaza yönelik eylemlerine bir yanıt niteliği taşıdığını ifade etti.
İRAN BASINI: TAHİRÜYİ İSKELSİ SALDIRIYA UĞRADI
Öte yandan, İran basını da ülkenin güneyindeki Hürmüzgan Eyaleti'ne bağlı Sirik kentinde şiddetli patlama seslerinin duyulduğunu ve kentin iskele bölgesinin saldırıya uğradığını duyurdu. İran devlet televizyonunun askeri kaynaklara dayandırdığı haberde, Sirik kentindeki Taheruyi İskelesi'nin 'düşman saldırısı'na maruz kaldığı aktarıldı. Kaynaklar, İran Silahlı Kuvvetleri'nin gün içinde Hürmüz Boğazı'ndan 'izinsiz' geçmeye çalışan bazı gemilere yönelik uyarı atışları yaptığını ve bu atışların Sirik kentinden gerçekleştirildiğini de ekledi. Bu olaylar, 17 Haziran'da imzalanan 14 maddelik mutabakat zaptı ile umutlanan barış havasını bir kez daha dağıttı. Bölgedeki gerilim, Körfez'de mahsur kalan gemi ve denizcilerin tahliyesini de gündeme getirdi. Birleşmiş Milletler Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Genel Sekreteri Arsenio Dominguez, Salı günü başlatılan tahliye süreci kapsamında şimdiye kadar 115 gemi ve 2 bin 500 denizcinin kurtarıldığını açıkladı. Türkiye de bu süreçte 15 gemisiyle Basra Körfezi'nden ayrılan ülkeler arasında yer aldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen tüm gemilerin emniyetle çıkış yaptığını ve 15 Türk gemisinin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını belirtti.

