ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Kuveyt'te gerçekleştirdiği resmi ziyaret sırasında önemli açıklamalarda bulundu. Rubio, İran ile olan teknik görüşmelerin yeniden başlayacağını belirtti. "Teknik heyetler, 29 ya da 30 Haziran'da tekrar bir araya gelecek. Yanılmıyorsam, bu toplantı İsviçre'de gerçekleşecek," dedi.
TEKNİK HEYETLERİN KATILIMI
Rubio ayrıca, bu görüşmelere ABD Dışişleri Bakanlığı ve Enerji Bakanlığı'ndan yetkililerin de katılacağını ifade etti. Gelişmelerin, ABD'nin İran'la ilişkilerini nasıl şekillendireceği açısından kritik bir öneme sahip olduğu vurgulandı.
ULUSLARARASI SULARDA ÜCRET TALEBİNE TEPKİ
Hürmüz Boğazı'nın işletilmesiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Rubio, "Bence uluslararası suları kullanmak için ücret talep eden herhangi bir mekanizmaya tüm dünya karşı çıkacaktır" şeklinde konuştu. Bu tür uygulamaların uluslararası ticaret ve deniz yolları üzerindeki etkileri dikkat çekiyor.

